آموزش جاوا اسکریپت

مزایا و معایب جاوا اسکریپت برای طراحی وب

19745 2

این مقاله در مورد نکات خوب و بد استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی وب سایت شما بحث می کند. این موارد مواردی را مطرح می کند که جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر وب پیشرفت می کند و همچنین شرایطی را بیان می کند که در آن استفاده از آن می تواند عملکرد وب سایت را مختل کند.

اول از همه، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر مرورگر است که در واقع سمت سرویس گیرنده را اجرا می کند. این بدان معنی است که هر کدی که شما در جاوااسکریپت نوشتید همراه با صفحات وب و اسکریپتهایی که شما در حال ارسال آن از مرورگر کاربران استفاده می کنید و نه به طور مستقیم در سرور که در خدمت صفحه وب است، تحویل داده می شود.

موقعیت هایی وجود دارد که جاوا اسکریپت یک راه حل عالی برای استفاده از ویژگی های شسته در طراحی وب است اما مواردی نیز وجود دارد که استفاده از جاوا اسکریپت می تواند عملکرد وب سایت شما را آسیب برساند.

هدف من در این مقاله برای توصیف بهترین شیوه استفاده از جاوا اسکریپت و نحوه دور زدن نواقص استفاده از این زبان برنامه نویسی همه کاره و قدرتمند است.

مزایا جاوا اسکریپت برای طراحی وب

جاوا اسکریپت یک راه حل عالی برای پیاده سازی در هنگام تایید فرم های ورودی در سمت سرویس گیرنده است. این بدان معنی است که اگر یک کاربر فراموش کند که نام خود را در یک فرم وارد کند، به عنوان مثال یک تابع اعتبار سنجی جاوا اسکریپت می تواند پیامی برای اطلاع رسانی در مورد حذف آن ایجاد کند.

این یک راه بسیار بهتر است که داشتن یک روال اعتبارسنجی طرف سرور، خطا را اداره می کند، زیرا سرور مجبور نیست هیچ پردازش اضافی انجام دهد. یک رویکرد ASP یا PHP می تواند برای رسیدن به همین کار نوشته شود، اما جاوا اسکریپت اجازه نمی دهد که فرم به صورت مکتوب ارسال شود، مگر اینکه در وهله اول به درستی تکمیل شود، راه حل بسیار قوی تر!

یکی دیگر از زمینه هایی که جاوااسکریپت در آن به چشم می خورد، ایجاد اثرات پویا مانند تصاویر رولینگ و نمایش اسلاید های اسکریپتی است. از آنجا که جاوا اسکریپت در داخل مرورگرهای مشتری اجرا می شود، می توان آن را برای تغییر ظاهر صفحه نمایش کاربران پس از صفحه توسط سرور ارسال کرد.

این اجازه می دهد تا آن را برای ایجاد برخی از اثرات بسیار جذاب پویا تصویر.

معایب جاوا اسکریپت برای طراحی وب

یکی از نکات مهم برای استفاده از JavaScript این است که تمایل دارد صفحات وب را به شدت نفوذ کند. کد جاوا اسکریپت می تواند به سرعت صدها خط کد را اضافه کند، اگر از آن برای انجام هر کاری حتی از راه دور جالب استفاده می کنید.

این گفت که مشکل توشت بزرگی از کد جاوا اسکریپت به راحتی با ذخیره کد جاوااسکریپت به فایل های منبع مجزا JavaScript که دارای پسوند .js هستند حل می شود. این کد صفحه وب شما را پاک می کند، زیرا کد JavaScript به صورت جداگانه به صفحه HTML ذخیره می شود، و یک صفحه وب بسیار پاکیزه تر و قابل خواندن تر است.

به دلیل تمایل JavaScript به نفوذ صفحات وب این می تواند بسیار مضر برای موتور جستجوگر دوستانه وب سایت شما.

این به این دلیل است که هنگامی که یک موتور جستجو در سایت شما به دنبال محتوای با کیفیت و کلمات کلیدی برای تعیین آنچه که صفحه شما در مورد آن وجود دارد، آخرین چیزی که می خواهید ببینید صدها خط کد جاوا اسکریپت است.

باز هم این مشکل به راحتی حل می شود، با منظم ذخیره کردن کد JavaScript در فایل های اسکریپت با افزونه .js و پیوند به فایل اسکریپت در اسناد HTML شما.

در نتیجه

JavaScript یک اسکریپت مبتنی بر مرورگر مبتنی بر ویژگی و غنی است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، میتواند به برخی از اثرات عالی دست یابد و تجربه را برای کاربر نهایی بهبود بخشد.

برای استفاده از آن، نقایصی وجود دارد که موجب پرت شدن صفحات وب میشود. نکته کلیدی که باید به یاد بیاورد این است که بهترین استفاده از هر دو جهان با استفاده از کد جاوا اسکریپت در فایل های اسکریپت خارجی.

به این ترتیب کد از مطالب شما جدا شده است، به طوری که شما از مزایای قابلیت جاوا اسکریپت بهره مند خواهید شد، اما بدون اثرات نامطلوب نفوذ کدهای مربوطه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *