افزونه وردپرس, وردپرس

پلاگین‌ های افزایش سرعت وردپرس

large 08.10.2020 BEST WORDPRESS CACHING PLUGINS BLOG 103

در این مقاله سعی داریم از پلاگین‌ های افزایش سرعت وردپرس صحبت کنیم.  موضوعی که بسیاری از کاربران را از استفاده از سایت ها منصرف می کند سرعت کم سایت است . امروزه افراد بر این باور هستند که در زمان بسیار کوتاه به هدف خود برسند به همین دلیل اگر سایت شما با سرعت پایین لود شود مطمئن باشید کاربر نه تنها راضی نمی شود بلکه سایت شما را ترک می کند. تحقیقات نشان داده که بازدیدکنندگان وقتی با یک وب‌سایت کم‌سرعت مواجه می‌شوند در عرض چند ثانیه از سایت خارج می‌شوند، مخصوصا اگر روی گوشی تلفن همراهشان سایت را باز کنند. سرعت ‌بالای وب‌سایت، علاوه بر اینکه تجربه کاربری بهتری فراهم می‌کند، نرخ تبدیل‌ را هم افزایش می‌دهد.

هر ثانیه که سایت شما دیرتر بارگذاری شود، ۷ درصد کاربران صفحه سایت شما را می‌بندند. اعدادی که ذکر کردیم اعداد قابل توجهی هستند؛ فرض کنید ۲۰۰۰ نفر می‌خواهند وارد سایت شما شوند اما زمان بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد؛ همین باعث می‌شود حدود ۱۰۰۰ نفر سایت شما را ببندند و به سایت شما علاقه ای نداشته باشند.

گوگل از سال ۲۰۱۰ از سرعت وب‌سایت به‌عنوان یک فاکتور مهم رتبه‌بندی در دسکتاپ استفاده می‌کند که از جولای ۲۰۱۸ در جستجوی موبایل هم همین روند به کار گرفته می‌شود. با توجه به اینکه قسمت عمده جستجوها در حال حاضر از طریق گوشی هوشمند  انجام می‌شود، سرعت وب‌سایت باید در موبایل حتما بهینه باشد.

تشخیص سرعت سایت

ابزار هاس بسیاری وجود دارند تا علت کم بودن سرعت سایت شما را به شما بگویند از جمله این ابزار ها که کاملا رایگان استفاده می شونندPingdom، WebPageTest، GTmetrix و Google PageSpeed Insights  هستند که در این زمینه به شما کمک شایانی می کند.

افزایش سرعت سایت ورد پرسی

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی پلاگین‌ های افزایش سرعت وردپرس بسیاری وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

 Cache

یکی از راه‌های متداول افزایش سرعت سایت، استفاده از افزونه‌های کش مانند W3 Total Cache است. این افزونه‌ها آخرین نسخه نمایش سایت شما را ذخیره می‌کنند تا به کاربران در آینده نمایش دهند. این بدین معنی است که وردپرس لازم نیست هر دفعه که کاربر وارد سایت شما می‌شود، عملیات بارگذاری را از سر بگیرد. اطلاعات موجود در حافظه کش می‌تواند شامل تصاویر، فونت‌ها، فایل‌های فلش و کدهای HTML، CSS و JS باشد.

کش در وردپرس به مجموعه‌ای از داده‌ها گفته می‌شود که ذخیره‌سازی آن‌ها به صورت موقت انجام می‌شود. این داده‌های موقت در صورت درخواست نشان داده می‌شوند.

همان طور که می‌دانید در کامپیوتر اطلاعات بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شوند. زمانی که کاربر درخواست نمایش دیتایی را ارسال می‌کند، باید پردازش‌های زیادی جهت نمایش این دیتا صورت بگیرد. اطلاعات کش این مشکل را رفع کرده است. با ذخیره سازی cache در یک حافظه موقت، این پروسه سریع‌تر انجام می‌شود. در وردپرس هم به همین صورت است. فایل‌های cache در افزایش سرعت وبسایت وردپرسی نقش اساسی دارند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای داینامیک است. به این معنی که هربار که کاربران از وبسایت شما بازدید می‌کنند، وردپرس در طی یک پروسه رفت و برگشت اطلاعات را از دبتابیس می‌خواند.  در نهایت این دیتای خوانده شده را در مرورگر برای کاربران نمایش می‌دهد. اگر که در لحظه تعداد بازدیدهای وبسایت شما بالا باشد این فرایند باعث کاهش سرعت بارگذاری و همچنین پاسخگویی وبسایت می‌شود. به همین دلیل، فایل‌های کش دارای اهمیت هستند. پلاگین‌های کش وردپرس در واقع از هر صفحه یک کپی در حافظه موقت ذخیره می‌کنند و برای هر کاربر این فایل را نمایش می‌دهد. بدون اینکه نیازی باشد مسیر طولانی برای نمایش درخواست طی شود.

از دیگر پلاگین ها برای افزایش سرعت سایت وردپرس

Deactivate Plugins Per Page

WP Rocket

W3 Total Cache

WP Super Cache

Sucuri Firewall

Perfmatters

WP Fastest Cache

Cache Enabler

Lazy Load

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *