طراحی سایت

۸ قانون طلایی UI

ui 2

طراحان باید هر روز مشکلات را حل کنند و یافتن راه حل مناسب مستلزم تحقیق عمیق و آزمایش دقیق برنامه ریزی شده است. این بسیار خوب خواهد بود که یک رویکرد یک اندازه مناسب یا یک فرمول مخفی را کشف کنید که به طور خودکار تمام مشکلات طراحی رابط ما را حل کند. ممکن است ما هنوز پاسخی برای آن نداشته باشیم ، اما از میانبرهای خاصی که بعضا می توانیم بدانیم آگاه هستیم.(قانون طلایی UI)

در حالی که ۱۰ Heuristics Jakob Nielsen برای طراحی رابط کاربری احتمالاً محبوب ترین مجموعه اکتشاف در خارج از کشور است ، موارد دیگری نیز وجود دارند. بن شنیدرمن یکی از بزرگترین راهنماهایی را برای طراحی تعامل جامد به نام Designing the Interface User ایجاد کرد ، که مجموعه ای از اصول خود را با عنوان “۸ قانون طلایی UI” را نشان می دهد. ما امروز می خواهیم به این قوانین نگاه کنیم.

 

1-برای انسجام تلاش کنید

طراحی “رابط های ثابت” به معنای استفاده از الگوهای طراحی یکسان و دنباله های یکسان از اقدامات برای موقعیت های مشابه است. این شامل استفاده صحیح از رنگ ، تایپوگرافی و اصطلاحات در صفحه نمایش های سریع ، دستورات و منوها در طول سفر کاربر نمی شود.

به یاد داشته باشید: یک رابط سازگار به شما امکان می دهد تا کارها و اهداف خود را بسیار راحت تر انجام دهید.

 

2-استفاده از میانبرها فعال کنید

با استفاده از قوانین UI به عنوان کلید های میانبر ، کاربران شما از میانبرها نیز بهره مند می شوند ، به ویژه اگر آنها نیاز به انجام کارهای مشابه اغلب دارند.

کاربران خبره ممکن است ویژگی های زیر را مفید بدانند:

  • اختصارات
  • کلیدهای عملکرد
  • دستورات پنهان
  • امکانات ماکرو

 

3-بازخورد آموزنده را پیشنهاد دهید

شما باید کاربران خود را از آنچه در هر مرحله از روند آنها اتفاق می افتد آگاه سازید. این بازخورد باید متناسب با متن باشد.

 

4-گفتگوی طراحی شده تا بازده بسته شود

بگذار توضیح بدهم. توالی اقدامات باید یک آغاز ، میانه و پایان داشته باشد. پس از اتمام کار ، با ارائه بازخورد آموزنده و گزینه های مناسب برای مرحله بعدی در صورت بروز این مسئله ، آرامش خاطر خود را به کاربر اختصاص دهید. آنها را تعجب نکنید!

 

5-هندلینگ خطای ساده را ارائه دهید

باید یک رابط مناسب طراحی شود تا در حد امکان از خطاها جلوگیری شود. اما وقتی خطاها اتفاق می افتند ، سیستم شما باید درک کاربر را برای کاربر آسان کند و می داند چگونه آن را حل کند. راه های ساده برای مقابله با خطاها شامل نمایش اعلان های خطای روشن به همراه نکات توصیفی برای حل مشکل است.

۶-بازگرداندن آسان اقدامات

این یک تسکین فوری است که پس از انجام اشتباه گزینه “undo” را پیدا کنید. اگر بدانند روشی آسان برای معکوس کردن هرگونه تصادف وجود دارد ، کاربران شما اضطراب کمتری دارند و احتمالاً گزینه های بیشتری را کشف می کنند.

این قانون می تواند برای هر اقدام ، گروهی از اقدامات یا ورود اطلاعات اعمال شود. این می تواند از یک دکمه ساده تا کل تاریخچه اقدامات انجام شود.

 

7-پشتیبانی از مکان کنترل داخلی

مهم است که کنترل و آزادی را به کاربران خود بدهید تا بتوانند احساس کنند که مسئولیت سیستم را بر عهده دارند و نه برعکس. از غافلگیری ، قطع شدن یا هر چیز دیگری که توسط کاربران خواسته نشده است خودداری کنید.

کاربران باید مبتکر اقدامات باشند نه پاسخ دهندگان.

 

بار حافظه کوتاه مدت را کاهش دهید

محدوده توجه ما محدود است و هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا کار کاربران ما آسانتر و بهتر شود. شناختن اطلاعات برای ما ساده تر از یادآوری آن است. در اینجا ، ما می توانیم به یکی از اصول نیلسن که توصیف “شناخت بیش از فراخوان” است ، مراجعه کنیم. اگر رابطه های خود را ساده و مداوم نگه داریم و از الگوهای ، استانداردها و قراردادها پیروی کنیم ، در حال حاضر ما در شناخت بهتر و سهولت استفاده سهیم هستیم.

چندین ویژگی وجود دارد که بسته به اهدافشان می توانیم به کاربران خود کمک کنیم. به عنوان مثال ، در یک محیط تجارت الکترونیکی ، لیستی از مواردی که اخیراً مشاهده شده یا خریداری شده است.

 

نتیجه

در حالی که شما همیشه باید تصمیماتی مبتنی بر اکتشاف پذیری را با کمی نمک بخواهید ، پیروی از مجموعه ای از قوانین و دستورالعمل ها شما را در مسیر درست و صحیح هدایت می کند و به شما امکان می دهد تا در مراحل طراحی خود موضوعات مهم قابلیت استفاده را مشاهده کنید. این هشت اصل برای اکثر رابط های کاربر کاربرد دارد. آنها برگرفته از تجربه خود اشنایدرمن بوده و طی سه دهه اصلاح شده اند. دیگران ، مانند Jakob Nielsen و Don Norman در این قوانین گسترش یافته و در تغییرات خود نیز نقش داشته اند.

شما همچنین می توانید از اینها به عنوان الهام بخش برای ایجاد مجموعه اکتشافی خود استفاده کنید ، یا مثال های موجود را برای حل مشکلات طراحی خود بسازید.((قانون طلایی UI))

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *