آموزش وردپرس, افزونه وردپرس, طراحی سایت, وردپرس

انتخاب قالب وردپرس

How to Install a WordPress Theme

محبوبیت وردپرس در بین طراحان سایت روزبه روز درحال افزایش است و پرچالش ترین کار برای طراحان انتخاب قالب وردپرس است. با گسترش سیستم محتوای وردپرس استفاده از آن در بین طراحان سایت بیشتر شده و هرروزه سایت های بیشتر و  حرفه ای تری توسط آن شکل می گیرند اما دغدغه و گاهی مشکل بزرگ طراحان سایت که از وردپرس برای سایت خود استفاده می کنند دارند انتخاب قالب است.در این مقاله باشما همراه خواهیم بود تا باهم نکات مربوط به انتخاب قالب وردپرس را مرور کنیم.

انتخاب قالب وردپرس

انتخاب مناسب ترین قالب وردپرس برای سایت شما به عوامل مهم بسیاری بستگی دارد اما نکته اول و مهم این است که ابدا شما باید مشتری های خود را بشناسید تا متناسب با نیاز آنها قالب انتخاب کنید. با دانستن این موضوع که زیبایی قالب نقش مهمی دارد اما مهم تر از آن باید برای کاربر ساده باشد تا بتواند قشر بیشتری را جذب کند.همچنین باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهید که داشتن انیمیشن ها و استایل های زیاد در یک قالب، باعث افزایش حجم قالب خواهد شد که این مورد، اصلا مناسب نیست و می تواند در سرعت  و سئوی وبسایت شما، تاثیر منفی داشته باشد.

ویژگی بعدی که از ویژگی های مهم یک قالب وردپرسی است ویژگی واکنش گرایی بودن قالب است امروزه با گسترش استفاده موبایل در بین افراد معمولان بیشتر کارها و حتی خرید و فروش های آنها توسط موبایل انجام می گیرد ازاین رو مهم است که سایت شما برروی موبایل نیز قابل مشاهده باشد. بنابراین شما مجبور خواهید بود در انتخاب قالب مناسب برای وبسایت خود، واکنش گرا بودن را نیز مدنظر قرار دهید. به عبارت دیگر قالبی را انتخاب کنید که دارای واکنش گرایی مناسبی باشد و در صفحات مختلف مانند موبایل و تبلت نیز، به خوبی نمایش داده شود. اگر می خواهید قالبی را از نظر واکنش گرایی تست کنید، کافیست به سایت مربوطه مراجعه کنید و آدرس وبسایت خود یا قالب موردنظر را در کادر مربوطه وارد کنید تا به راحتی آن قالب را در صفحات مختلف تست کنید.

قالب وردپرس باید با افزونه های دیگر و یا همچنین با مرورگر های متنوع سازگار باشد تا در روند طراحی سایت مشکلی پیش نیاید. نکته قابل توجه برای طراحی سایت فارسی این است که توجه داشته باشید که قالب اززبان فارسی پشتیبانی کند.

همانطور که میدانید محتوا و دیزاین سایت و برگه های ان بسیار اهمیت دارد ازاین رو باید توجه کنید که برای دیزاین صفحات صفحه ساز مناسبی داشته باشد.یکی از امکانات جالبی که می تواند در قالب های وردپرس اضافه شود، استفاده از صفحه ساز گرافیکی است که می توانید به کمک آن، صفحاتی با طراحی متفاوت و دلخواه را بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنید.

یکی از معروف ترین افزونه های صفحه ساز گرافیکی در وردپرس، افزونه ی ویژوال کامپوزر است که می تواند امکانات صفحه ساز را به قالب شما اضافه کند و البته باید توجه داشته باشید که قالب شما از این افزونه پشتیبانی نماید.

تعدادی از قالب ها نیز وجود دارند که از افزونه های صفحه ساز بی نیاز هستند و خودشان صفحه ساز اختصاصی دارند که کار همان افزونه ی صفحه ساز را انجام می دهد.

اخرین و درعین حال مهم ترین ویژگی یک قالب ورد پرس داشتن سئوی مناسب است اما این به چه معناست؟

یکی از پارامترهای مهمی که باید در انتخاب قالب در نظر بگیرید، این است که قالب موردنظرتان از سئو مناسبی برخوردار باشد و کدنویسی آن، مطابق با اصول کدنویسی انجام شده باشد.کدنویسی غیراستاندارد قالب می تواند تاثیر منفی روی سئو کل وبسایت شما داشته باشد و کسب رتبه در موتورهای جستجو را برایتان کمی سخت کند، اما داشتن قالبی با سئوی مناسب و کدنویسی استاندارد، می تواند به سئو سایت شما کمک خیلی زیادی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *