آموزش وردپرس, سئو, طراحی سایت, وردپرس

خطراتی که امنیت وردپرس را تهدید می کند؟

security wordpress

امروزه به دلیل محبوبیت وردپرس در میان طراحان سایت دغدغه اصلی امنیت وردپرس است که در این مقاله به خطرات احتمالی امنیت وردپرس اشاره خواهیم کرد.همانطور که در نوشته های قبلی کیان آرت گفته شد وردپرس به دلایل بسیاری جایگاه خود را در بین برنامه نویسان و طراحان سایت پیدا کرده است ازاین رو افرا می کوشند سایت وردپرسی خود را پیشرفته و امن سازند. در این مقاله به چند خطر جدی امنیت وردپرس می پردازیم. همان طور که می‌دانید امنیت در دنیای امروزی حرف اول را می‌زند و شما به عنوان یک وبمستر موظف هستید تا امنیت کاربران و مخاطبین خود و همچنین اطلاعاتی که در دیتابیس‌های شما موجود است را حفظ کنید. در مقالات قبلی کیان ارت به طور مفصل به اهمیت وردپرس پرداخته شد به مقالا  قبلی مراجعه کنید.

امنیت وردپرس

 امنیت به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات  انجام می‌شود. سیستم مدیریت محتوای وردپرس، استراتژی‌های امنیتی بسیاری را برای جلوگیری از رخنه بدافزارها و هکرها در نظر گرفته است که این موارد همیشه در حال بروز رسانی هستند و باعث جلوگیری از تهدید امنیت وردپرس را می‌گیرند. اما باید قبول کنید که این سیستم نمی‌تواند تمام موارد امنیتی و تهدید کننده را پوشش دهد. مطمئنا وقتی سایتی را راه‌اندازی می‌کنید، دوست دارید پایدار باقی مانده و به فعالیت خود ادامه دهد. ولی اگر بیخیال باشید مطمئنا با خطر جدی در وردپرس مواجه می‌شوید. امنیت مسئله بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.

امنیت url

وردپرس توسط زبان برنامه نویسی معروف PHP طراحی و پیاده سازی شده است. همچنین با استفاده از ارسال Command یا همان دستوراتی که به URL شهرت دارند پایگاه داده‌ شما (MySQL) را از لحاظ رفتاری کنترل می‌کنند. سایت هایی که به وسیله وردپرس پیاده سازی شده اند به یک نوع خاص از حمله که توسط هکرها صورت می‌گیرد، حساس و آسیب پذیر هستند. هکرها  می‌توانند با ارسال پارامترهای مخرب(URL) به پایگاه داده شما، اطلاعات حساس و حائز اهمیت را فاش کنند، که به حملاتی به نام SQL Injection شهرت دارند. زمانی که این افراد یکبار به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند می‌توانند کل محتوای وبسایت شما را با آنچه که می‌خواهند عوض کنند و ساختار کلی وبسایت را از بین ببرند. حتما این سوال برای شما پیش می آید که چگونه از بروز این مشکل و خطر می توان جلوگیری کرد شما باید ساختار فایل htaccess. را تغییر دهید.

قالب‌ ها با کد مخرب

یکی از بزرگترین مزیت‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس این است که این سیستم کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از پلاگین‌ها و قالب‌های رایگان آن نیز بهره‌مند شوید. متاسفانه همین موضوع باعث ایجاد فرصتی برای افراد شده تا قالب‌هایی را به صورت رایگان و حاوی لینک‌ها و کدهای مخرب در اختیار کاربران قرار دهند. به این صورت که با نصب این قالب‌ها بلافاصله آسیب‌های مخرب آن گریبان گیر وبسایت شما می‌شود. بدون شک بیشتر افراد به دلیل رایگان بودن یک برنامه برای دانلود آن وسوسه می‌شوند، خود شما هم در همین موقعیت بوده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *