وردپرس

کاهش مصرف CPU در وردپرس

resources on sharing host

مشکلی که بسیاری از کاربران ورد پرس با آن مواجه هستند مصرف CPU است در این مقاله باهم به دنبال راهکار هایی برای کاهش مصرف CPU در وردپرس هستیم پس با ما در ادامه همراه باشید. احتمالا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که به دنبال اقداماتی جهت رفع مشکل مصرف بالای منابع هاست در سایت وردپرسی خود باشید. تنها عیبی که این سیستم مدیریت محتوای فوق‌العاده دارد فشار بیش از حد و مصرف بالای منابع مخصوصا CPU می‌­باشد. مصرف CPU وردپرس می‌­تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد در حدی که هیچ محتوایی به کاربر نشان داده نشود و این می‌­تواند در رتبه‌بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

قدم اول

بهتر است قبل از هر کاری نسخه‌ی وردپرس و قالبی که از آن استفاده می‌­کنید را بروزرسانی نمایید.

بررسی افزونه‌های وردپرس

افزونه­‌ها می‌­توانند بدون نیاز به توسعه دهنده یا کدنویسی امکانات و ویژگی‌های جذابی به سایت شما اضافه کنند اما متاسفانه هرچه تعداد پلاگین­‌های مورد استفاده شما بیشتر باشد مصرف CPU سایت شما نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین برای کاهش مصرف cpu وردپرس لازم است:

افزونه­‌های غیرضروری را غیرفعال یا حذف نمایید .

فقط از افزونه­‌هایی که به آنها احتیاج دارید استفاده کنید.

افزونه­‌ها را بروزرسانی کنید.

افزونه­‌های خود را از منابع معتبر تهیه کنید.

سعی کنید از افزونه­‌های پر مصرف مانند Statpress  ،Related Posts و Jetpack ،SumoMe استفاده نکنید.

استفاده از افزونه Query Monitor نیز می‌تواند به شناسایی افزونه­‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند کمک کند.

برای آگاهی از میزان مصرف افزونه­‌ها، می­‌توانید قبل و بعد از نصب آن، وبسایت را در سایت GTmetrix تست و مقایسه کنید. اگر اختلاف سرعت سایت بین این دو حالت بسیار زیاد است، بهتر است که نسبت به حذف آن اقدام کنید.

 دیتابیس وردپرس

وقتی پس از مدتی با وردپرس کار می‌کنید به طور خودکار دیتابیس وردپرس، فضاهای بسیار زیادی را در اختیار اطلاعات زائد قرار می‌­دهد که کارایی نخواهند داشت. پاکسازی دیتابیس وردپرس به بهبود سرعت و کارایی سایت و همچنین کم کردن فضای مصرفی هاست شما کمک بسزایی می­‌کند. افزونه‌­ی wp-sweep سایت شما را آنالیز کرده و اطلاعات سایت شما را براساس نوشته‌­ها، نظرات، اطلاعات کاربران و تنظیمات وردپرس دسته‌بندی می­‌کند؛ با این کار شما قادر به انجام پاکسازی برای هر بخش به دو صورت مجزا و یکجا می­‌توانید این­کار را انجام دهید.

همچنین می‌­توانید بدون نیاز به افزونه از تابع Optimize در PHPMyAdmin برای جداول و Table های خود استفاده نمایید.

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر پر حجم و فشرده نشده یکی دیگر از مشکلاتی است که هم مدت زمان بیشتری برای لود آن­ها لازم است و هم مصرف cpu سایت را افزایش می­‌دهد. با استفاده از ابزارهای زیر قادر خواهید بود ضمن حفظ کیفیت حجم تصاویر خود را به حداقل برسانید.

سایت Compressor.io

سایت tinypng.com

افزونه Smush

افزونه reSmush.it

افزونه Image Optimizer Wd

افزونه ShortPixel Image Optimizer

افزونه Compress JPEG & PNG images

استفاده  از برچسب­‌ها

یکی دیگر از دلایل مصرف بالای منابع سایت بازدید بالا و افزایش ترافیک وبسایت استفاده بیش از حد از برچسب­‌ها می‌­باشد. بیشتر کاربران تصور می­کنند که در صورت استفاده از برچسب‌ها موفق به افزایش بازدید سایت خود می‌شوند اما استفاده بیش از حد آن منجر به افزایش مصرف cpu هاست می‌شود و روی سئوی سایت تأثیر منفی نیز می­گذارد. شما باید بهترین روش‌های استفاده از برچسب‌ها را بدانید و درست از آن استفاده کنید.

 افزونه WP Disable برای کاهش مصرف cpu وردپرس

با استفاده از افزونه­‌ی WP Disable قادر خواهید بود تا تنظیماتی از وردپرس را که منابع زیادی مصرف می­‌کنند از قبیل کدهای embed، ایموجی‌ها و امکاناتی به آنها احتیاج ندارید را غیرفعال نمایید. همچنین بعدها می‌­توانید آنها را مجددا فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *